
Podzimní Mikulov
Lenošení ve SKY wellness s pohárkem vína, speciální masáže a lokální gastronomie – To je podzim ve Wellness Hotelu Volarik!
Lenošení ve SKY wellness s pohárkem vína, speciální masáže a lokální gastronomie – To je podzim ve Wellness Hotelu Volarik!
Přijďte si užít večer, kdy se sauna promění v jeviště plné vůní, tepla a příběhů. V pátek 26. září 2025 od 17:00 vás čeká Saunová noc v Saunovém ráji, kde se o jedinečné zážitky postarají saunéři.
SPA Hotel Děvín nabízí široký výběr služeb včetně lázeňské léčby pod jednou střechou. Jedinečný zážitek z pobytu dotváří okolní parky, překrásná architektura města a světoznámé Mariánskolázeňské prameny.
Medical Wellness je wellness program sestavený s ohledem na principy klasické medicíny. Budete se cítit lépe především díky nově probuzené duševní a tělesné rovnováze organismu. Zásadní jsou také preventivní účinky těchto…
Tip: RESORT THERME LAA – Lázeňská destinace bez jazykové bariéry a stresu z dalekého cestování
Sdílejte článek
Bleskovky Nezařazené Téma Wellness…
Projekt EDEN (European Destinations of Excellence), jehož hlavním cílem je podpora udržitelného cestovního ruchu ve státech Evropské unie, se letos v českém prostředí věnuje dvěma důležitým aktivitám…
V České republice zajišťuje projekt European Destinations of Excellence (EDEN) agentura CzechTourism a to jak marketingový, tak soutěžní ročník. Letos se EDEN věnuje oběma aktivitám. Projekt přispívá k regionálnímu rozptylu turistů mimo běžná turistická centra a jeho hlavní myšlenkou je udržitelnost cestovního ruchu. Destinace, které se do projektu zapojují, musí vždy splňovat požadavky udržitelného cestovního ruchu, podmínkou účasti v soutěži je nastavení parametrů daného produktu, které umožňují regulaci negativních jevů a dopadů turismu. Zároveň je nezbytné, aby byla dodržena jedinečnost produktu a také, aby byl duch místa založený na přírodních, kulturních nebo spirituálních aspektech a jejich obnovitelném využívání.
Marketingový ročník projektu European Destinations of Excellence (EDEN) má za cíl zvyšovat povědomí o destinacích, které v minulých letech uspěly v soutěžních ročnících. Součástí projektu jsou marketingové aktivity, které CzechTourism za podpory Ministerstva pro místní rozvoj organizuje pro minulé vítěze. Soutěžní ročníky v České republice probíhají od roku 2008 a prestižní titul excelentní evropské destinace získalo prozatím celkem šest subjektů.
Posledním vítězem soutěže se stala destinační agentura Orlicko a Podorlicko, která do soutěže vstupovala s produktem „Zámky na Orlici“ v roce 2017. Tématem tohoto ročníku byl jedinečný kulturní produkt a jeho nabídka musela být řízena s ohledem na ochranu prostředí a na potřeby nejen návštěvníků, ale také místních obyvatel.
V roce 2015 bylo soutěžní téma spojené s cestovním ruchem a lokální gastronomií. Ta měla být založena na regionálních tradičních pokrmech, případně na pokrmech z místních surovin. Tyto podmínky splňovaly a titul excelentní evropské destinace získaly Jeseníky.
Ročník, který byl ukončen v roce 2013, se zabýval bezbariérovým cestováním a zapojily se do něj destinace, které dlouhodobě pracují na odstraňování bariér a zpřístupňují tak atraktivity lidem s handicapem, seniorům, rodinám s dětmi a dalším osobám se zvláštními potřebami. Vítězem tohoto ročníku se stalo Lipensko.
Rok 2011 přinesl dalšího vítěze, který se může pyšnit titulem excelentní evropské destinace a to v oblasti obnovy hmotného dědictví. Podmínkou účasti v tomto ročníku bylo přetvoření lokality či objektu, který patří k místnímu dědictví, na turistickou atraktivitu a titul získalo Slovácko.
Voda jako turistický cíl byla tématem ročníku, který probíhal v roce 2009, jehož vítězem se stalo Bystřicko. Destinace musely být založeny na přírodních vodních zdrojích a svou nabídkou vodní turistiky se musely snažit přispět k řešení problému sezonality, se kterou se vodní turistické cíle potýkají.
První vítěznou destinací se v roce 2008 stalo České Švýcarsko, které do soutěže vstupovalo se zaměřením na cestovní ruch a chráněná území. Podmínkou soutěže byla lokalita, produkt se musel nacházet na chráněném území nebo v jeho bezprostřední blízkosti, zároveň musel právě svou lokalitu využívat k vytvoření turistického cíle. To vše muselo být v souladu s myšlenkou udržitelnosti cestovního ruchu.
Právě podpora udržitelného cestovního ruchu je hlavní m tématem celého projektu a je akcentována v rámci všech aktivit, které se k projektu EDEN vztahují. Marketingově budou letos předešlí vítězové podporováni v oblasti PR, zvyšováno bude také povědomí o značce EDEN jako takové a to nejen na domácím trhu, ale také v příhraničí. Současně s marketingovým ročníkem, probíhá také další soutěžní ročník.
Agentura CzechTourism vydává kritéria a parametry pro přihlášení do soutěže, podle kterých bude odborná hodnotící komise vybírat vítěznou destinaci v oblasti lázeňství a well-being turismu. Hodnotící komise vybere pět finalistů a absolutní vítěz bude následně vyhlášen v rámci Fóra cestovního ruchu, které se koná v listopadu.
Do soutěže se může přihlásit jakýkoliv destinační management (lokální a oblastní destinační agentury, města a obce nebo sdružení měst a obcí), který splňuje nejen požadavky letošního ročníku, ale také obecně stanovená pravidla soutěže, která souvisí s udržitelností cestovního ruchu.
Více informací:
Ing. Lenka Nováková
Produkt manažer – kulturní turismus
gsm 774 871 702
novakova@czechtourism.cz
Fotografie zaslala Nikola Podhorská, Media center manager – děkujeme.
Žádný z nabídnutých článků vás nezajímá? Aktualizujte stránku pro nové výsledky...
Nejen z celé České republiky, ale i z druhého konce světa se do Mikulova sjeli běžci na závěrečnou…
Zařaďte do svého letního menu zábavu s jednoduchými recepty. Vyměňte své obvyklé vaření v kuchyni…
Průměrný Čech prosedí více než 8,5 hodiny denně. Naše těla na to přitom vůbec nejsou nastavena. I…